#SellSafe kampania uświadamiająca

Nowa kampania koncentruje się na sprzedawcach internetowych przed Cyber Weekendem.
DGL News

Prosty projekt strony internetowej, zwiększony ruch w mediach społecznościowych i wygoda sprawiły, że kupowanie i sprzedawanie produktów online stało się filarem nowoczesnego doświadczenia zakupowego. Pandemia COVID-19 sprawiła, że jeszcze więcej konsumentów zaczęło robić zakupy w Internecie. Dla firm trend ten stwarza zarówno wyzwania, jak i duże możliwości. Większa sprzedaż i większy ruch oznaczają większe przychody. Ale oznacza to również więcej oszustw, ponieważ przestępcy mają jeszcze więcej możliwości okradania konsumentów i sprzedawców. Jak więc powinni się przygotować detaliści?

#SellSafe kampania uświadamiająca

Dzięki rozpoczętej kampanii organy ścigania w 16 krajach połączyły siły z Europejskim Centrum ds. Cyberprzestępczości Europolu (EC3) i Radą ds. Ryzyka Handlowego, aby podzielić się praktycznymi poradami, jak przechytrzyć przestępców próbujących nadużywać zakupów online.

Kampania prowadzona jest w ramach akcji e-commerce 2020 (eComm 2020) prowadzonej przez Europol i Austriacką Służbę Wywiadu Kryminalnego (Bundeskriminalamt).

Tegoroczna kampania koncentruje się w szczególności na sprzedawcach internetowych, pomagając im lepiej identyfikować oszustwa na ich platformach i umożliwiając im podjęcie kroków w celu ochrony firmy i klientów przed takimi atakami.

Jak chronić swój e-biznes

Przeniesienie Twojej firmy do świata e-commerce to duży krok. Istnieje kilka prostych środków, które możesz podjąć, aby #SellSafe. Europejskie Centrum ds. Walki z Cyberprzestępczością Europolu zebrało kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

  • Poznaj swój produkt: sprzedaż niektórych produktów jest bardziej ryzykowna niż innych. Na przykład sprzedaż małych przedmiotów, które można łatwo odsprzedać, na które już istnieje popyt, jest bardziej ryzykowna niż sprzedaż przedmiotów zaprojektowanych osobiście.
  • Poznaj swojego klienta: jeśli akceptujesz płatności kartą i wysyłasz cenne towary do swoich klientów, chciałbyś wiedzieć, do kogo wysyłasz te produkty, prawda?
  • Zapewnij bezpieczny sposób płatności: Wybór bezpiecznego sposobu płatności ograniczy ryzyko oszustwa.
  • Korzystaj z niezawodnej usługi dostawy: wybierz metodę dostawy, dzięki której obsługa towaru będzie profesjonalna i będziesz mógł zgłosić reklamacje.

Więcej wskazówek, jak chronić siebie i swoją firmę przed e-oszustami, znajdziesz na stronie internetowej Safe Sales, Safe Revenue.

Porady dotyczące bezpiecznych zakupów online można też znaleźć na stronie internetowej E-commerce: tips and advice to avoid becoming a fraud victim.

Rozpoczęta kampania uświadamiająca opiera się na doświadczeniach z prowadzonych dochodzeń organów ścigania i ma na celu pomóc kupcom w lepszym rozpoznawaniu luk w zabezpieczeniach na ich platformach i eliminowaniu ich.

Więcej informacji TUTAJ

Źródło: Biuro dw. z Cyberprzestępczością