Działania marketingowe Chrobrego docenione

Akcja Trener Osiedlowy doceniona przez Fortunę 1. Liga!
DGL News

Realizacja przez Chrobrego Głogów projektu Trener Osiedlowy została uznana za jedną z trzech najlepszych akcji społeczno-marketingowych w całej Fortuna 1 Lidze. 

Podczas spotkania wszystkich klubów Fortuna 1 Ligi w Warszawie, przedstawiciele Ligi i Fortuny nagrodzili je za akcje marketingowe, social mediowe i afiliacyjne za okres od czerwca do końca grudnia ubiegłego roku. Swoje głosy na nominowane inicjatywy oddawały wszystkie kluby.

Chrobry Głogów zajął trzecie miejsce w kategorii „Najlepsza akcja marketingowa”. Wyróżniono w ten sposób realizację zadania Trener Osiedlowy, które stanowi dla nas ważny aspekt społecznej odpowiedzialności klubu. 

Trener Osiedlowy od początku jest realizowany przez Chrobrego Głogów, a finansowany przez Gminę Miejską Głogów. To akcja skierowana do dzieci i młodzieży. Przez kilka miesięcy w roku na ośmiu przyszkolnych boiskach odbywają się bezpłatne zajęcia o charakterze sportowym i rekreacyjnym. Prowadzi je wykwalifikowana kadra trenerska składająca się z przedstawicieli różnych dyscyplin, środowiska nauczycieli i kadry szkoleniowiej Akademii Piłki Nożnej Chrobrego. Poza tym, że treningi są prowadzone na boiskach, grupa trenerów organizuje najmłodszym wyjścia na mecze Chrobrego, na baseny, do innych miejsc rozrywki lub tych zabytkowych, a nawet spływy kajakowe. Poszczególne etapy zadania, wiosenny i letni, Chrobry podsumowuje turniejem osiedlowym na jednym z boisk przyszkolnych i turniejem piłkarskim „Z Boiska na Stadion” odbywającym się na głównej płycie obiektu przy Wita Stwosza. W ubiegłym roku zakończyła się czwarta edycja Trenera Osiedlowego. W każdej bierze udział ponad 150 dzieci w różnym wieku.

Poza realizacją Trenera Osiedlowego jako część społecznej misji klubu, do akcji marketingowej przeprowadzonej przez Chrobrego nominowano promocję koszulek meczowych pod hasłem #NowaMeczowa z ukazaniem odbudowanych miejsc Głogowa. Natomiast spośród social mediowych wyróżniono #ChrobryNaWakacjach i #BramkaDlaFranka. Pierwsza zachęcała kibiców do dzielenia się zdjęciami z wakacyjnych podróży, które pokazywały, że nawet daleko od domu nie zapominają oni o klubie. Stąd wejście na szczyt Rysy z klubową flagą czy piesza, 300-kilometrowa pielgrzymka w Portugalii z Porto do Santiago de Compostela w meczowej koszulce. Bohaterów najciekawszych fotografii nagrodzono podczas meczu, a z wszystkich prac stworzono wystawę w holu pływalni. Druga akcja to klubowe wsparcie charytatywnej inicjatywy kibiców z osiedla Piastów. Pod tym hasztagiem promowano cykl wydarzeń organizowanych dla chorego Franka, w tym facebookową aukcję koszulki upamiętniającej mecz Chrobry-Legia Warszawa, którą sprzedano za ponad 1500 zł. 

Źródło i zdjęcia: Chrobry Głogów