Najczęściej gubionymi przedmiotami są Głogowskie Karty Miejskie, portfele z dokumentami, torby, telefony komórkowe, leki, a nawet ubrania. Spółka podejmuje działania mające na celu ustalenie właściciela zgubionych przedmiotów.
W przypadku dokumentów z łatwym do ustalenia adresem, są one odsyłane pod adres domowy, a w przypadku osób w zaawansowanym wieku – zawożone pod ich adres zamieszkania. Nowe dokumenty bez adresu są odsyłane do organu wydającego ten dokument. Kontakt z właścicielami następuje również poprzez portale społecznościowe. Wówczas spółka albo poszukuje właściciela i kieruje do niego odpowiednią informację, albo na profilu KM na Facebooku publikowane jest zdjęcie znalezionej rzeczy. Głogowianie chętnie udostępniają tego typu posty, co znacznie ułatwia poszukiwania.
Spółka stara się, aby wszystkie przedmioty wracały do właścicieli w stanie nienaruszonym. Większość autobusów jest monitorowana. W przypadku przywłaszczenia sobie cudzej rzeczy, na wniosek Policji, spółka udostępnia nagrania z monitoringu organom ścigania.
Wszelkie pytania w kwestii zagubionych rzeczy można kierować do dyspozytora pod nr tel. 76 74 51 218 lub poprzez profil na Facebooku.
Źródło: Komunikacja Miejska w Głogowie